Sayfalar

25 Mayıs 2012 Cuma

MAYALI KEK

YAĞMURLU BİR İSTANBUL SABAHINDAN HERKESE GÜNAYDIN.CUMAMIZ MUBEREK   OLSUN  EVLERİMİZE  BEREKT  DOLSUN  İNŞALLAH.
BU GÜN MUTFAĞIMDA MAYALI BIR KEK VAR.EKMEK MAKİNASININ RAHATLIĞINI KULLANIP KEKİ ONDA PİŞİRDİM.PUF PUF YUMUŞACIŞ BİR KEK OLDU.
RESİMLERİ MUTFAK IŞIĞINDA ÇEKTİĞİM İÇİN BİRAZ KARANLIK ÇIKMIŞ. BU KABARIKLIĞA  MAKİNAM  1100KG'LIK BİR EKMEK YAPIYOR, MALZEMENIN BUNUN YARISINA KADAR KABARACAGINI DÜŞÜNMÜŞTÜM AMA ÖYLE OLMADI VE SİLME KABIYLA KABARMIŞ KEKİM OLDU.





Malzeme.
400 gr un
2 yumurta(sarısının biri üstü için )
2 su bardağı ılık süt
1,5 çaybardağı şeker
yarım çay bardağı sıvı yağ
100 gr küçük kesilmiş tereyağı
1,5 tatlı kaşığı kuru maya
1 tatlı kaşığı mahlep
1 paket vanilyalı-tarçınlı dekor pudra şekeri
1 çay bardağı yıkanmış sarı üzüm
üstüne:
yarım çay bardağı dövülmüş badem
Yapımı.
Makinama sıvılar altta kurular üste olacak şekilde  bütün malzmeyi koydum.(yumurtaları çırpılmış olarak)Önce hamur hazırlama ve mayalandırma proğramında sonra da 1 saatlik pişirme programında pişirdım.Pişirme porgramına geçince ayırdığım yumurta sarısına 1 çay kaşığı toz şeker karıştırp hamurun üstüne sürdüm,dövülmüş bademleri de üstüne serptim 
Afiyet Olsun.



12 yorum:

burcu dedi ki...

GÜNAYDIN KUZUM SANA DA HAYIRLI CUMALAR GENE SABAH SABAH CALIŞMISSIN BRAVO ELLERİNE SAĞLIK HUNERLİ HEDEN AFİYETLE YİYELIM ÖPTUMMM

emreyle hayat dedi ki...

Hayırlı cumalar, ekmek makinasında kek süper fikir :)

mutfagabuyrun dedi ki...

mayalı keki denemedim ama görüntü süper canım.ellerine sağlık.sevgiler.

Unknown dedi ki...

Canım ellerine sağlık,hayırlı cuma
lar sevgiler.

Sonu garanti tarifler dedi ki...

mayalı kek mi? hiç yemedim tadı nasıl farklı mı? ellerine sağlık.sevgiler...

ihlamurcum dedi ki...

Ben bir kez üzmlü mayalı denedim, harika olmuştu.Hemde tarifim maya paketinin arkasındandı,elinize sağlık.

SADE KAHVE dedi ki...

Makinede kek yapmak hep kolayıma geliyor ama hiç mayalı kek denemedim. ellerine sağlık not aldım bunu.

Unknown dedi ki...

kek denemedim ama merak ediyorum...bir kere kabaklı kek yaptım makinede dışı güzeldi ama içi çok yumuşaktı...denemek lazım...eline sağlık canım paylaşım için...sevgiler

Fransali Gelin dedi ki...

makinem olmadığı için bilemicem nasıl oldugunu ama sanslıısn canım. Ne guzel kabarmiş valla elerine sağlık :)

Fransali Gelin dedi ki...

sana tavsiyem genelde fotograflari mutfakta çektiğimiz için philips marka cool daylight ampul alıp mutfagına takman. Farkı göreceksin :)

Unknown dedi ki...

Arkadaşlar güzel yorumlar için teşekkür ediyorum.Mayalı kek tabıkı kabartma tozuyla yapılandan yapısal olarak farklı ama yumuşaklıgını düşününce oda ayrı bır lezzet derım.
Sevgili Fransalı gelin;ampul tavsiyen için teşekkür edıyorum mutlak bakıp bundan alacagım.

Mutfak Dili dedi ki...

Elinize saglik olsun.
Benim makinem var ama gel gor ki boyle guzel kek icin kullanmak aklima gelmedi.
Denemekte fayda var.
Tesekkurler Sevgiler..