Sayfalar

5 Şubat 2011 Cumartesi

ÜÇGEN BÖREK MANDALİNALI MUFFİN

HAFTA SONLARI MUTFAĞA DAHA FAZLA ZAMAN AYIRDIGIM İÇİN ÇOK SEVIYORUM.BU GÜNDE BU ÜÇGEN BÖREKLERİ DENEDEİM,YANINADA EVDE FAZLA FAZLA OLAN MANDALİNALARDAN MUFFIN YAPTIM.

ÜÇGEN bÖREK İÇİN:
Malzeme.
3 adet yufka
1 su bardağı süt
1 su bardağı sıvı yağ
3 yumurta( 1 tanesinin sarısı üstü için ayrılacak)
200 gr peynir(istenırse maydonoz)
Yapımı.
İki yumurtayı ve üçüncününde sadece beyazını bır kaba kıralım ve ıyıce çırpalım.İçine sütü ve sıvı yağıda ekleyıp bir bırıne karışana kadar çırpmaya devam edelım.Yufkanın ilkini düz bir yere yayalım her yerine hazırladıgımız karışımı sürelim,ikinci yufkayı yayıp tekrar karışımdan sürelim,son yufkayada aynı işlemi yapalım ve hazıladıgımız peynırlı karışımı her yerıne eşit miktarda yayalım.yufkayı karşılıklı kenarları bır bırıne deyecek şekilde önce ıkı kenarı sonra dıyer ıkı kenarı kapatalım.İşlem sonunda bir mektup zarfı elde etmelıyız.yufkayı yağladıgımız tepsıye dıkkatlı bir şeklide aktaralım.Elimizde kalan son yumurta sarısını kalan sıvı karışıma karıştıralım ve yufkaların üstüne sürelim.Bıçakla yufkanın üstüne kesikler yapmamız gerekecek üçgen şeklini elde etmemiz için.Önce yufkayı çarpı işaretı şeklinde sonra bır atrı işareti şeklinde keselim.180 derece fırında 25 dakika nar gıbı olana kadar pişirelim.Afıyet Olsun.

4 yorum:

burcu dedi ki...

Allahım benim canım hedenim evde kalınca nelerde yapıyor öyle ellerine sağlık heden süper görünüyorlar afiyetle yeriz öptüm

Yeşim dedi ki...

Ellerine sağlık canım.
iki lezzette çok güzel.
sevgiler.

azizenaz dedi ki...

ablam ellerione saglik canim benim
ablacigim nazin okul resimlerini koydum yavuz abegin getirecegi ilac posetinde ve nazin senin icin yaptigi yilbasindaki senin potre resminde var canimin ici sizlere cok sey gondermek isterdim ama isteeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee size sevgimiz gonderdik optum hepinizi

hülya dedi ki...

havuç jöleli irmik tatlınızı bugün çok beğenerek yedik. elllerinize sağlık. süperrdi yarın ik işim tarifinizi denemek olacak umarım sizinki kadar güzell olur