Sayfalar

13 Şubat 2011 Pazar

PIRASALI KARE BÖREK

BU GÜN MUTFAĞIMDA KOLAY OLDUĞU KADAR ÇOK LEZZETLİ BİR BÖREK VAR. PIRSA BİZİM EVDE ÇOK SEVİLİYOR AMA BÖREĞİ DAHA ÇOK SEVİLİYOR.İSTENİRSE ISPANAK YADA KABAKLADA YAPILA BİLİR.
Malzeme.
3 yufka
500 gr.pırasa
1 tatlı kaşığı salça
1 su bardağı süt
2 yumurta
1 su bardağı sıvı yağ
tuz,karabiber
Yapımı.
Pırasaları yıkayıp ortadan ıkıye keselim ve kucuk kucuk doğruyalım.ıkı yemek kaşığı sıvı yag ve 1 tatlı kaşığı salçayı biraz kavuralım.Üstüne pırasalarımızı dökelim ve harlı ateşte kavuralım(Harlı ateşte pırasalar su salmayayacak ve çabuk kavrulacaktır).Tuzunu,kara bıberınıde karıştırıp harcımızı ateşten alalım ve soğumaya bırakalım.Derın bir kap içine yumurtaları kıralım ve çırpalım.İçine sutu ve yağı karıştırıp ıyıce bır bırıne geçmelerını sağlayalım.Yufkamızı duz bır zemıne yayalım hazırladıgımız sulu karışımı bır fırça yardımıyla yufkanın her yerıne sürelim.yufkanın karşılıklı kenarlaraını bır bırıne değecek şekilde katlayalım (mektup zarfı gıbı)bıcakla artı şeklinde yufkayı kesip 4 kare parça yapalım ve her kareye pırasalı harçtan koyalım.Her kareyı tekrar mektup zarfı şeklinde katlayıp katlama alta gelecek şekilde yağlanmış yepsıye dızelim.Diğer yufkalarıda aynen tamamlayalım.Elimizde kalan sosu yufkalırın üstüne dökelim ve yarım saat dınlendırdıkten sonra 170 derecede 25 dakıka üstü kızarana kadar pişirelim. Afıyet Olsun.

15 yorum:

Cafe Pepela dedi ki...

Pırasalı börek bizde de çok seviliyor!
Mis gibi.Ellerinize sağlık:)
Header çok hoş bu arada,sıcacık.
Kalbi sevgi ve selamlarımla

Cafe Pepela dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
anneanneninemekleri dedi ki...

Pırasayı çok severim.Börekte de güzel olmuştur eminim.Ellerinize sağlık.

Unknown dedi ki...

Selam Heden
ziyaretin için teşekkürler
soruna gelince hurmalı mozaik pastacıkları hurma olmadığı zaman inciri püre haline getirip yapabilirsin yada koyu kıvamda pişirilmiş puding kullanabilirsin
dilersen elma püresiyle de deneyebilirsin ben ve komşum hepsini denedik lezzetlerinden şüphen olmasın canım
sevgiler

Unknown dedi ki...

Cafe Papela ve anneanneminemekleri guzel yorumlarınız ıcın tsk ederım.Papatya68 verdıgın bilgi için tsk ederım.Elma evde çok sevılıyor bunu denıyeyım,lezzetınden zaten şüphem yok göruntu tadını konuşturuyor.sevgıler hepınıze.

!!! ♥ Hasretli Lezzetler ♥ !!! dedi ki...

afiyet sekeler olsun hedencim nefiss görünüyorlar.. sicacik sevgiler.. hayirli kandiller

Unknown dedi ki...

Hasretli Lezzetler,tsk ederımguzel yorumun ıcın.Bende kandilini kutluyorum,nice kandillere canım

Adsız dedi ki...

Ellerinize sağlık..:) Resimde de belli oluyor zaten, ne kadar nefis olduğu..:)
Hayırlı kandiller diliyorum...

azizenaz dedi ki...

ablalarin en maharetlisi sen ne yaptinda guzel olmadi canimin ici su yaptiklarini seninle karsilikli yemeui nasil isterdim canim ablam seni ve yaptigin guzel lezzetleri cok ozledimmmmmmm)))))))

Hanife dedi ki...

Ooooo guzelim donusun muhtesem olmus:))
harikabir tarif bu, ellerine saglik. Ama once o kurabiyler denenecekler arasinda..
Optum seni

Unknown dedi ki...

sermin hatun sen gelde ben hazırlarım karşılıklı yerız beraber.optum canım

Unknown dedi ki...

hanifecığım sende hosgeldın.Kurabıyelerı dene bence harıka oluyorlar.senı ve çocukları çok optüm

Hanife dedi ki...

Aaaa soktayim, ben tarifleri gorememistim:( Gecen bir baktim, taa kac ay oncesinin yazilari vardi??
simdi baktim, hic ara vermemissin:(


OOoo ben simdi buradan kac saat cikamam, iyisimi yarina kasin, gece gececanim cok cekmeden gidi yatayim:)

Unknown dedi ki...

:) hanifecığım benı ıyı guldurdun valla,sanırım eski tariflere baktın,buralardayım sen devaamını yarın okursun artık.Kandılın kutlu olsun canım.

burcu dedi ki...

Ellerine sağlık heden gene harikalar yarattın süperdi afiyetle yedim ben hep bekliyorum gene gene :))))