Sayfalar

27 Şubat 2011 Pazar

MAYALI HAYVANCIKLAR

PAZAR GÜNÜ MUTFAĞIMDA AKŞAM ÜSTÜ ATIŞTIRMASI OLSUN DİYE HAMUR MAYALADIM.HAMURU NASIL ŞEKİLLENDIREYIM DIYE DÜŞÜNÜRKEN anneannemin emekleri'NDE GÖRDÜĞÜM KAPLUMBAĞALAR AKLIMA GELDİ.BENDE YANINA UĞUR BÖCEĞİ İLAVE ETTIM VE BU GÜZEL HAYVANCIKLAR MUTFAĞIMI ŞENLENDİRDİ.HAMURUMDAN KALANIDA PEYNIRLI SARMA YAPTIM.anneannemin emekleri BLOGUNDAN YAPTIĞIM TARİF VE GÖRÜNÜM ÇOĞALMAYA BAŞADI,KENDİSİNE BURADAN ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM BU GÜZEL FIKIRLERI BIZLERLE PAYLAŞTIĞI İÇİN.
PEYNIRLI SARMALAR
Malzeme.
4 su bardağı un
1 paket instant maya
yarım su bardağı sıvı yağ
yarım su bardağı yoğurt
2 yumurta (bırının sarısı üstü için ayrılacak)
1 tatlı kaşığı tuz,
1 tatlı kaşığı şeker
yarım su bardağı ılık su
50 gr yumuşak margarin(içine sürmek için)
iç malzeme için ne istersenız.
Yapımı.
Bır yumurtanın sarısı hariç bütün malzemeyi karıştırıp yumuşak bir hamur yapalım ve 1saat dinlendirelim.Mayalanmış hamuru merdaneyle açalım ve üstüne yumuşamıs 50 gr margarını sürelim.kenarlarından katlayıp 2o dk hamuru dınlendırelim.Dinlenmiş hamuru tekrar elimizde bıraz yoğuralım ve unlamış zeminde açalım ve iç malzemeyı koyup ucuncan saralım ve bir rula elde edelim.bıcakla istediğimiz şekilde iki parmak kalınlığında parcalar keselim ve üstlerüne yumurta sarısı surup 30 dk dınlendırdikten sonra 170 derecede üstü kızarana kadar pişirelim.Kaplumbağa yapmak istersenız yağlanıp dınlenen hamurudan kucuk parçalar koparıp yuvaralayalım kafasını ve bacaklarını yapıp gözlerıne çorek otu yada benım gıbı kuru uzum koyup üstün yumurta sarısı sürün. hamuru 20 dk bekletın ve 170 derecede üstlerı kızarana kadar pişirin Afıyet Olsun.

16 yorum:

anneanneninemekleri dedi ki...

Çok güzel olmuşlar ellerine sağlık,afiyetler olsun..

burcu dedi ki...

Evet gene heden gene güzel tatlar süper olmuştular ellerine sağlık heden sana ilham verenlere de tşkler biraz cani olduk kaplumbağ ve uğurböcüklerini yedik ama olsun ellerine sağlık...

Unknown dedi ki...

sevgili Heden kusura bakma sanırım Mdye poğaça konusundaki sorunu yanlış algılamış cevabını ona göre vermişim bugün farkettim:(

sıvıyağ hamurun içine koyuluyor
margarin veya tereyağı ise hamurun arasına sürülüyor tekrar özür dilerim canım
sevgiler

Unknown dedi ki...

-anneannemin emekleri yorumun ıcın tsk edıyorum .
-canım burcum benım afıyetle yedık ama ne yapalım bız goruntu yaptık sadece:) öpüyorum senı.

Adsız dedi ki...

bloglarınızın üzerinde oyun oynamak isteyenlere izin vermeyin.

Adsız dedi ki...

en kısa zamanda makarnalı börek ve kadınbudu köfte tariflerinizi bekliyoruz. selam ve mutluluklar.

Adsız dedi ki...

sevgili dostlar bugünlerde yoruluyorsunuz, biliyorum sizleri görememek üzüyor bizleri.

Adsız dedi ki...

eveeet hoşgeldiniz. nasıl çok yoruldunuzmu?

Adsız dedi ki...

büyük hanım ortancahanım ve küçük hanım dünya kadınlar gününüz kutlu olsun.

Adsız dedi ki...

lütfen şarlot pasta yaparmısınız herhalde yorgunluklar bitmiştir çok canım istiyor.

Adsız dedi ki...

yeteeeer artık .sizi görmek istiyorum .çok sıkıldım

Adsız dedi ki...

doğum günün kutlu olsun. herşey gönlünce olsun. sen en güzellere layıksın.

azizenaz dedi ki...

ablaaaaaaaaaaaaa nerdesin ya ozledim birseyler ekle

burcu dedi ki...

İNTERNET YOK SAHA EVDE

Adsız dedi ki...

tamamda insan kendini bukadarda özletmezki.

canimçektipişirdim dedi ki...

hayvancıklara vuruldum:))çok sevimliler..