Sayfalar

17 Şubat 2011 Perşembe

HAVUÇ JÖLELİ İRMİK TATLISI

MUTFAĞIMDAKİ BU GÜZEL LEZZET BLOG ARKADAŞIM MİNTİNİN TARİFİNDEN.BEN MALZEMEYİ BİRAZ ÇOĞALTTIM.BU GÜZEL TATLIYI ANNEMİN ARKAŞALARI ICIN YAPTIM.UMARIM ONLARDA BENIM KADAR LEZZETINI BEYENIRLER.MİNTİ SUNUMU TEK KİŞİLİK PORSUNYONLAR HALINDE YAPMIŞTI AMA BEN KISI SAYISINI TAM BILEMEDIGIM ICIN KELEPÇELİ KALIP KULLANARAK YAPTIM.TARİFİN ASLINI MİNTİNİN MUTFAĞI''BLOGUNDAN ALABILIRSİNİZ..SEVGILI MİNTİYE PAYLAŞIMI ICIN TEŞEKKÜR EDİYORUM.
Malzeme.
1 litre süt
13 kaşık şeker
10 kaşık irmik
1 paket vanilya
2 yemek kaşığı tereyağı
4 kuçuk boy havuç rendesi
3 yemek kaşığı şeker
2 yemek kaşığı nişasta
1 paket vanılya
1 küçük portakal kabuğu rendesi
Yapımı.
Süt,şeker,irmik muhallabı kıvamında olana kadar pişirelim ve vanilyasını ekleyelım.Ocagı kapatıp tereyağını katıp ıyıce çırparak karıştıralım.istediğimiz bır kabı ıslatıp içine boşaltalım.Havuc rendesine 2 su bardağı su koyup iyice pişmesini sağlıyalım.pişen havuçları blendrdan geçirelim ve 2 su bardağı havuç elde edelim( havuçlar eksik kalıyorsa üstünü suyla tamamlayalım)Blendrdan geçirdiğimiz havuçlara şeker,nişasta ve portakal kabuğu rendesini ekleyıp koyu kıvamlı bir jöle elde edelim.en son içine vanılyayaıda kalatım ve ilk sıcaklığı geçene kadar bıraz soğutalım.Muhallebımızın üstüne jölemizi de dökelim dolapta soğumaya kaldıralım.ben üstünü kuş üzümü ve hındıstan cevızıyle süsledım.Afiyet Olsun.

12 yorum:

mintinin dünyası dedi ki...

canımmm ne güzel olmuş.bu halini de çok beğendim inanki.elin kolun dert görmesin.demek hemencecik deneyiverdin.hamarat hatunsun diyorum ben:))
afiyetler olsun canım.beğenmene sevindim.sevgilerimle...

!!! ♥ Hasretli Lezzetler ♥ !!! dedi ki...

süper görünüyor! afiyet sekerler olsun! ;)) sevgiler

Unknown dedi ki...

sevgılı minticigim bu guzel sözler için çok tsk ederım.Sütlü tatlılar hafif oldugu ıcın daha çok tercıh edılıyor,bırde içine meyve gırınde daha bır harıka oluyor.Senın bu tarif tamda bu noktadada bır haarıka dogrusu.Tekrardan tarif için sagol ve emegıne saglık dıyorum.

Unknown dedi ki...

hasretli lezzetler çok tssk ederım sagol canım.

burcu dedi ki...

Vallah bravo heden gene harikalar yaratmışsın tabi arkadaşına da bravo birlikte güzel iş çıkarmışşınız yiyenlere afiyet olsun öptümm

hanife dedi ki...

eline sağlık tatlı çok güzel görünüyor.
Kurabiye tarifinde ben sürekli sıvıyağ kulanırım tadı çok güzel oluyor denemeni tavsiye ederim sevgilerimle

anneanneninemekleri dedi ki...

Bende sık sık yaparım ama havuçlusunu denemedim ellerine sağlık çok güzel görünüyor deniyeceğim,sevgiler.

Unknown dedi ki...

Hanifecığım açıklama için tsk ederım,bende sıvı yağ şeklini denıyecegım sonucu sanada yazarım.

Unknown dedi ki...

anneanneminemekleri,bende daha önce bu şeklini denememiştim ama çok değişik bır lezzet tavsıye ederım.

azizenaz dedi ki...

ablam canim benim tatlin harika gorunuyor eminim annemin arkadaslarida cok beyenmislerdir ..
ablam sitendeki degisklik harika dun kirmizlar vardi bugun mavisler super ablammmm

Unknown dedi ki...

Sermin hatun blog degışıklıgı yapayım dedım ,burcu ıllaki mavı deyınce böyle uyguladım bende umarım beyenırsınız.

Unknown dedi ki...

selam arkadaşım
bu ne güzel bir tatlı olmuş eline sağlık bende havuçlu tatlıyı ve kurabiyeyi seviyorum
denemek isterim yani tam benlikmiş:)
sevgiler