Sayfalar

10 Kasım 2011 Perşembe

PARMAK TATLISI

BU GÜZEL TATLI SEVGİLİ '' http://yemekkvakti.blogspot.com/ DAN.BAYADIR TARİF LİSTEMDEYDI, HAZIR EVDEYIM YAPAYIM DEDIM AMA BEN BIRAZ FAZLA KOCAMAN PARMAKLAR YAPMIŞ OLDUM :) LEZZETİNİ ÇOK BEYENDİM.TARİFİ AYNEN EKLEDİM.BU GÜZEL TARİF İÇİN ''yemek vaktine'' ne tsk ler.


Malzeme.
1 paket tereyağ(veya margarin)
1 çay bardağı zeytinyağı
yarım su bardağı şeker
1 çay bardağı kaymaklı yoğurt
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
2 yumurta
Aldığı kadar un(6 su bardağı kadar)

İçi İçin;opsiyonel;
1 kase iri kıyılmış ceviz(içine ceviz koymasanızda gayet güzel oluyor)

Şerbeti İçin;
3,5 su bardağı su
3,5 su bardağı şeker
bir kaç damla limon suyu
Bulamak İçin;
Bir kase irmik
Yapımı.Şerbet için şeker ve suyu bir tencereye koyup kaynatalım.Koyulaşmaya başladığında limon suyunu ekleyip şerbeti soğumaya bırakalım.

Hamur için un hariç bütün malzemeyi yoğurma kabına alıp unu kontrollü olarak ekleyin.Hamurdan mandalinadan biraz küçük parçalar koparıp elinizle ince uzun açıp içine ceviz koyun.Hamura ince uzun şekil verin irmiğe bulayıp yağlanmış tepsiye dizin(içine ceviz koymuyacaksanız hamuru direk rulo yapıp irmiğe bulayın)

180 derece ön ısılı fırında tatlılarımızı iyice kızarana kadar pişirelim.Fırından aldığımız parmak tatlılarını 2 dakika dinlendirip soğuyan şerbeti üzerine dökelim.Yaklaşık 2 saat sonra tatlınızı servis edebilirsiniz.

Afiyet Olsun...

not:şerbeti döktükten sonra üzerine tepsi örtebilirsiniz ama tatlıyı hamurumsu yaptığı için ben tercih etmiyorum...

6 yorum:

burcu dedi ki...

BUNLAR BİRAZ TOMBUL PARMAK AMA TADI SÜPER ELLERİNE SAĞLIK HEDEN HELE BİDE TARÇIN VAR SÜPERRRR..

muhabbetsofrasi dedi ki...

tombul tombul makbuldür boşver :D

eline sağlık olsn

Adsız dedi ki...

ellerine sağlık canım bende akşama çayın yanına fınfıklı kakaolu kek yaptım kendimi övmek gibi olmasın ama güzel olmuştu :D

Unknown dedi ki...

Burcum,sagol canım afıyet olsun.
muhhabetsofrasi,canım benım gönlümü hoş ettın sagol.
sevgılı sema tsk ederım.hasta hasta kekmi yaptın? umarım daha ıyısındır.Afıye olsun sana şifa olsun.

nesrin dedi ki...

Ellerinize saglik. Sevgiler...

susamcorekotuFeriha dedi ki...

parmakların hepsi ince olmaz kiii:)) harika bir lezzet