Sayfalar

26 Mayıs 2011 Perşembe

MİLFÖYLÜ KURABİYE

UZUN BİR ARADAN SONRA BLOGUMA YENI BİR TARİF EKLİYORUM.TARİFİ İNTERNETTE BİR YERDE OKUMUŞTUm AMA NEREDEn OLDUĞUNU VE TARİFİN TAM ÖLÇÜLERİ AKLIMDA KALMADI.BEN KENDI ÖLÇÜLERİMLE YAPTIM,ANNEM VE BABAMDAN TAM NOT ALDIM.DENEYIN DERIM ÇOK HAFİF VE BİR O KADAR DA LEZZETLİ BIR TAT.
Malzeme.
2 su bardağı un
4 yemek kaşığı margarin (soğuk)
5 yemek kaşığı pudra şekeri
1 adet yumurta akı(kurabiyenin hamuru içine)
çay kaşığı ucuyla kabartma tozu
milföy hamuru
1 yumurta sarısı (üstüne sürmek için)
1 yumurta akı (hamurla milföyü yapıştırmak için)
süslemek için çekirdeği ayıklanmış vişne taneleri
pudra şekeri
Yapımı.
Yumurta akı hariç un,margarin,pudra şekeri iyice karışana kadar yoğuralım..Yumurta akını ve kabartma tozunu da ekleyip yapışmayan yumuşak bir yoğuralım. Hamuru yarım parmak kalınlıpında açıp kalıpla keselim ve yağlanmış tepsiye yerleştirelim.Üzerlerine yumurta akını sürelim ve milföyleride aynı kalıplarla kesip kurabiyelerin üstüne yerleştirelim. Isıtılmış 170C fırında üstü kızarana kadar pişirilemim.fırından çıkarınca soyumaya bırakalım, pudra şekeri serpip vişne taneleri koyarak servis yapalım.
Aflyet Olsun.

5 yorum:

Adsız dedi ki...

süper harika bir sey ALLAHIM puf puf tabi ben bu kalplerden yiyemedim(kalbim kırıldı:( ama ) diğerleride bir harikaydı ellerine sağlık heden gene harikalar yaratmışsın süpersin sen....
BURCU BÖCEK

Adsız dedi ki...

BU ARADA İŞTE HERKES İÇİNE DÜŞTÜ AMA BEN HEPSİNİ SAVDIM BAŞIMDAN İYKİ EVDE YEMİŞİM VALAL BİDE KALP GETİRSEYDİM NE OLURSU BİLMİYORUM
BÖCEK BURCU

!!! ♥ Hasretli Lezzetler ♥ !!! dedi ki...

cok güzel bir tarif, müthis bir sunum :) ellerine saglik.. sicacik sevgiler

Unknown dedi ki...

canım burcum benımmm afıyet olsun sana,gene yaparım sen üzülme ,tabı kalpli olandan daha çok :) hayırlı cumalar guzel papatyam

Unknown dedi ki...

Sevgılı hasretli Lezzetler,güzel yorumun için tsk ederım, sanada hayırlı cumalar canım.