Sayfalar

17 Ekim 2010 Pazar

PATATESLİ KEK

BU GÜN TUZLU BİRŞEYLER YAPMAK İSTEDİM AMA YENİ BİR SEYLER OLSUN DERKEN MAVİ PİRE DIYE BİR SİTEDE PAPATETESLİ KEKİ GÖRDÜM.BU TARİF ÇOK DEĞİŞİK VE OLDUKÇA KOLAY GELDİ.PATATESİN GİRDİĞİ HİÇ BİR LEZZET KÖTÜ OLMUYOR.PİŞTİKTEN SONRAKİ TADI VE LEZZETİ YAZAN KİŞİNİN ANLATIMI KADAR GÜZELDİ.DENEK İSTEYENLER TAVSİYE EDERIM.
Malzeme.
3 yumurta
1 su bardağı yoğurt
1 su bardağı sıvıyağ
1 paket kabartma tozu
3 çay kaşığı tuz
2 çay kaşığı kırmızı toz biber
2 su bardağı un
4 adet orta boy patates
Yapımı.
Patatesler soyulup yıkandıktan sonra küçük küpler halinde doğranır ve suyu süzülmesi için kenara alınır.Yumurta, yoğurt, sıvıyağ bir kapta çırpılır. Kabartma tozu ve tuz da ilave edildikten sonra karışıma un eklenir.Kek hamuru kıvamına gelince patatesler ve toz biber eklenerek tekrar karıştırılır. Yağlanmış bir fırın kabına boşaltılarak üzeri kızarana kadar pişirilir.Afiyet olsun.

11 yorum:

Unknown dedi ki...

Sade ve hoş bir tarif olmuş,ellerinize sağlık..sevgiler..

Unknown dedi ki...

zeliha hanım guzel yorumunuz ıçın teşekkur edıyorum.

burcu dedi ki...

güzel hedenin elinden güzel bir tarif daha ben daha tatma fırsatı bulamadım ama görünrü olarak çok iyi ellerine sağlık heden...

burcu dedi ki...

şuan yedim gerçekten harika olmuş ellerine sağlık hedennnnn

Adsız dedi ki...

Harika fotograflamışsınız çok nefis görünüyor....:) Olsada yesek dedim yani...:)) Kızım tarifinizi aldı.:))) ilk defa yapıp tadına bakacagız...
Teşekkürler.

Unknown dedi ki...

Alp bey deneyın mutlaka şimdiden afıyet olsun

Sevqi dedi ki...

Bugun denedim cok leziz oldu borek niyetine yedim, ellerinize saglik,yeni tariflerinizi bekliyorum ....

Adsız dedi ki...

ellerine sağlık ablacım.çok güzel görünüyorlar... :)

Unknown dedi ki...

merhaba sevgi hanım,tarifi denemiş ve de beyenmiş olmanız benı çok mutlu ettı afıyet olsun.inşallah bundan sonrakı tarıflerıde severek yersiniz.

Unknown dedi ki...

goncam sanırım bu adsız sensın.sende dene derim seveceksiniz.

Adsız dedi ki...

yok ablacım ben Jülide .adımı yazmayı unutmuşum.Bu benim sevdiğim ve yapyığım bir tarif.hele sıcakken sper oluyor.JÜLİDE (unutmadan adımı yazayım bari bu sefer.)